Klaidos žinutė

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls - _menu_load_objects() (eilutė 579/home/sventosi/domains/sventosiospm.lt/public_html/includes/menu.inc).

,,Gamta džiugina, gamta įkvepia, gamta gydo“: pamoka, kurioje nebuvo nuobodu

      Smagu, kai atėjęs į pamoką pamatai kitaip sustatytus suolus. O jeigu dar ant jų – servetėlės ir arbatos puodeliai?.. Dar labiau suintrigavo drauge su mumis, septintokais, į lietuvių k. kabinetą atkeliavusi šeštoji klasė...

      Taip spalio 25 d. prasidėjo integruota lietuvių kalbos ir biologijos pamoka  ,,Gamta džiugina, gamta įkvepia, gamta gydo“. Ją mums vedė lietuvių kalbos mokytoja Nijolė Šauklienė ir biologijos mokytoja Veronika Kauliuvienė.  Mokytojų žodžiais, tai buvo tartum ,,mažutė konferencija“, kur septintokai  buvo pranešėjai, o šeštokai – klausytojai, vertintojai.  

    Mes, septintokai, pristatėme savo parengtą medžiagą apie poetės J. Degutytės knygos ,,Piemenaitė karalaitė“ eilėraščiuose aprašytus vaistinius augalus: asiūklį, šalaviją, ajerą, mėtą, dilgėlę, viržį, čiobrelį, pelyną. Tam ruošėmės visą mėnesį:  reikėjo išsiaiškinti, kaip tie augalai  atrodo, kur auga, nuo kokių ligų gydo, kuo įdomūs, kokią  naudą duoda žmogui. Visą informaciją  reikėjo  sudėti į skaidres.

      Kiekvienas turėjo atlikti ir kalbos tyrimo darbą: pasirinktu šriftu skaidrėse išrašytą eilėraštį  iliustruoti, išsiaiškinti, kokios eilėraštyje yra kalbos dalys ir suskaičiuosi, kiek procentų bendroje kūrinio žodžių visumoje sudaro daiktavardžiai, veiksmažodžiai, būdvardžiai, įvardžiai, skaitvardžiai, prieveiksmiai, prielinksniai, jungtukai, jaustukai, ištiktukai, dalelytės.   Kadangi  poetė savo eilėraščiuose visus augalus vaizdavo kaip gyvas, jaučiančias būtybes, reikėjo išmokti mintinai pacituoti gražiausias personifikacijas. Skaičiuodami procentus, kurdami  kompiuterines pateiktis, galėjome konsultuotis su matematikos mokytoja J. Spučiene, informatiku R. Kapica, bibliotekininke Z. Klapatauskiene.

     Kiekvieno pateiktis buvo vis kitokia. Neringa Vaškytė  nustebino ,,gyvomis“ iliustracijomis:  skraidė paukščiai, plaukė debesys, lijo, skleidėsi žiedai; Lukas Dejus - spalvingomis diagramomis, padedančiomis suprasti  eilėraštyje pavartotų  kalbos dalių proporcijas.

      Šeštokai įdėmiai mūsų klausėsi, užsirašė tai, kas jiems buvo įdomu, pateikė klausimų. Buvo malonu matyti, kad jie susidomėjo  mūsų pristatomais augalais. Drauge padarėme išvadą, kad eilėraščiuose kalbos dalių ,,karaliai“ yra daiktavardžiai, veiksmažodžiai  ir būdvardžiai, o kitos kalbos dalys – tartum  tarnauja:   pavaduoja, papildo, patikslina, pagražina, sujungia...

     Pamokos pabaigoje visi paskandavome lentoje užrašytą  pamokos šūkį  ,,Gamta džiugina, gamta įkvepia, gamta gydo“: tai įrodė ir matytų augalų grožis, ir poetės eilėraščių vaizdingumas, ir įgytos žinios apie augalų gydomąsias galias.  Po to ragavome kvepiančios  mėtų ir gardžios dilgėlių arbatos, vaišinomės ,,Sveikuolių“  sausainiais. 

      Mūsų manymu, tokios pamokos turėtų vykti dažniau, bent kartą per mėnesį. Toks mokymasis yra įdomus, nevargina, tai tartum maža šventė, kurios metu visiems malonu, įdomu ir gera.

                                                                    

  Septintokai  Egidija Japertaitė,  Jonas Bubelis