Klaidos žinutė

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls - _menu_load_objects() (eilutė 579/home/sventosi/domains/sventosiospm.lt/public_html/includes/menu.inc).

Išvyka į Vilnių praturtino žiniomis

Gegužės 6 d. Šventosios pagrindinės mokyklos aštuntokai ir penktokai aplankė Vilnių ir pustrečios valandos praleido Energetikos ir technologijų muziejuje.

Edukaciniame užsiėmime „Iliuzijos – mokslas, mistika ar apgaulė?“ mokiniai sužinojo, kas yra iliuzijos, kaip atsiranda miražas, kas yra pareidolija ar dirbtinės perspektyvos; susipažino su judančiais paveikslėliais, gėrėjosi 3D anaglifais ir interaktyvių prietaisų pagalba patyrė stulbinančių optinių apgaulių.

Energetikos ekspozicijoje vaikai pamatė, kaip atrodė pirmoji Vilniaus miesto elektrinė, išgirdo šimtametę šio technikos paveldo istoriją, sužinojo apie elektros gaminimo būdus.

Apžiūrėdami ekspoziciją „Pagaminta Vilniuje“, klausėsi gido papasakojimo apie Vilniaus pramonės raidą nuo viduramžių amatininkų laikų iki sovietmečio pabaigos. Ypač nustebino vienas pirmųjų lempinių kompiuterių - tikra lempučių spinta! Mokinius lydėjusios mokytojos parodoje atpažino sovietmečiu namuose turėtus buities daiktus – Vilniuje pagamintus radijo imtuvus, patefonus, magnetofonus, dulkių siurblius. Suprasti mokiniams, kaip atrodė tų laikų naujakurio namai, padėjo ekspozicija „Vilniaus pramonė“.

Ypač mokinius sudomino interaktyvios technikos mokslo ekspozicija: buvo proga „pasisverti mėnulyje“, sukurti elektros grandinę, išbandyti daug kitų įdomių eksponatų.

Atsisveikinant gidas patenkino vaikų smalsumą, atidengdamas ir parodydamas nepaprastą automobilį „Mersedes“, kuriuo 1991-1993 metais buvo vežiojami šalies vadovas V. Landsbergis ir jo svečiai. Jis įdomus tuo, kad yra visas šarvuotas, šoninių durų stiklų storis – 3,8 cm, o priekinio ir galinio - 2,5 cm.

Gegužės šeštąją V. Kudirkos aikštėje ir Gedimino prospekte buvo švenčiama Europos diena, tad stebino gausybė įvairiausių tautų žmonių. Aplankę Gedimino pilį, pasidžiaugę Valdovų rūmais, ekskursijos dalyviai grįžo ne tik praturtėję žiniomis, bet ir kupini gerų įspūdžių.

D. Petkienė, mokytoja

_____________________________________

Šeštadienį mes su klasės draugais ir keliomis aštuntokėmis lankėmės energetikos ir technikos muziejuje Vilniuje. Ten viską labai įdomiai pasakojo, bet labiausiai patiko žaidimai. Juos žaisdami turėjome mesti kamuolį į krepšį, užsidėję akinius, iškreipiančius vaizdą; galėjome sužinoti, kiek svertume kitose planetose ir pan. Man ten labai patiko, siūlau ir Jums ten nuvykti.

Dovydas

Mes su klase lankėmės energetikos ir technikos muziejuje. Buvo labai smagu: pamatėme seną Vilniaus elektrinę, senovinius elektroninius prietaisus, lempinį kompiuterį, kaip juda vaizdo ir garso bangos ir kt. Buvo labai įdomi kelionė. Norėčiau nuvykti ten dar kartą.

Titas

Ankstų šeštadienio rytą mes su klasės draugais pajudėjome link Vilniaus - į energetikos ir technikos muziejų. Vos užėję vidun, pamatėme dviratį, kurį minant užsidegdavo lemputės! Vėliau gidas nusivedė mus į rūsį ir ten mums rodė visokias iliuzijas. Po to mus nuvedė į žaidimų kambarį, kur išbandėme visokių linksmų dalykų. Buvo įdomu. Po pietų mes su Mantu užlipome į Gedimino kalną.

Kelionė buvo ilgoka, bet linksma.

Nojus

Kai su klase lankėmės Vilniuje, mes su draugu užlipome į Gedimino kalną. Mums pasisekė, nes jau buvo padarytas naujas, trumpesnis kelias, tad į kalną užlipome per porą minučių. Naujasis kelias labai geras ir negaišina. Nuo kalno matėsi visas Vilnius!